1. 18 yaşından küçük kişiler prefix'ten alışveriş yapamaz. prefix.com çocuklara yönelik ürünler satışa sunmaktadır; ancak bunları yetişkinlere satmaktadır.
  2. prefix'ten kredi kartı (Visa, MasterCard) ya da banka havalesi ile alışveriş yapılabilir. Bir hafta içinde havalesi yapılmayan siparişler iptal edilir. Siparişlerin işleme alınma zamanı, siparişin verildiği an değil, kredi kartı hesabından sipariş tutarı çekildiği andır. Ödemeli gönderi ya da posta çeki gibi belirtilmeyen ödeme yöntemleri kabul edilmez.
  3. prefix tüm siparişlerinizi, yasaların gerektirdiği şekilde irsaliyeli fatura eşliğinde teslim edecektir. Hediye paketleri sevk irsaliyesi ile gönderilecek; fatura, bilahare fatura adresine postalanacaktır. Yapılan alışverişlerdeki tüm fiyatlar TL olarak ifade edilmiştir. KDV oranları kitapta %8, dergide %1, müzik, video, sibermarket ürünleri ve kargo için %18, hobi ürünlerinde ise %26'dır.
  4. Dizgi ve sistem hatalarından meydana gelen fiyat yanlışlıklarından prefix sorumludur.
  5. Sözleşmenin imzalandığı tarihte var olmayan ve ön görülmeyen, tarafların kontrolleri dışında gelişen, ortaya çıkmasıyla taraflardan birinin ya da her ikisinin de sözleşme ile yüklendikleri borç ve sorumluluklarını kısmen ya da tamamen yerine getirmelerini ya da bunları zamanında yerine getirmelerini imkansızlaştıran haller, mücbir sebep (Tabii afet, savaş, terör, ayaklanma, mevzuat hükümleri, el koyma veya grev, lokavt, üretim ve iletişim tesislerinde önemli mahiyette arıza...) olarak kabul edilecektir. Mücbir sebep şahsında gerçekleşen taraf, diğer tarafa durumu derhal ve yazılı olarak bildirecektir. Mücbir sebebin devamı esnasında tarafların edimlerini yerine getirememelerinden dolayı herhangi bir sorumlulukları doğmayacaktır. İşbu mücbir sebep hali 10 (on) gün süreyle devam ederse, taraflardan her birinin, tek taraflı olarak fesih hakkı doğacaktır.
  6. Prefix sattığı yüzbinlerce ürün için tüm sanal alışveriş siteleri gibi stok tutmamaktadır. Ürünleri müşterilerinin siparişlerine göre tedarik etmektedir. Tüm ürünler için listeler hergün güncellense de sipariş verilen bazı ürünler teminci kuruluşların stoklarında tükenmiş olabilir. Böyle durumlarda ilgili bölümümüz tarafından size e-posta ile bilgi verilir ve ürün bedeli karşılığı iade edilir.
    Eğer siparişinizi banka havalesi seçeneğini seçerek verdiyseniz, ürünlerin bulunamama durumunda sadece ürün bedelleri iade edilir. Bankalar tarafından uygulanan havale masrafları ile prefix' in bir ilgisi yoktur. O yüzden havale ödemelerinizi bankaların internet şubeleri ve ATM'ler üzerinden yapmanızı öneririz.
  7. Tahsilatı yapılmış bir siparişin teslimatı Türkiye içindeyse Yurtiçi Kargo, MNG Kargo ve PTS Express ile Türkiye dışındaysa Yurtdışı-Posta Servisi, ASP ya da özel kurye firması PTS Worldwide Express ile yapılır. Kargo hakkında detaylı bilgi için buraya tıklayınız.
  8. Paketlerinizin, alışverişiniz sırasında size belirtilen süreler içinde teslim edilmemesi durumunda satis@prefix.com.tr'a e-posta gönderebilirsiniz. Kargo Şirketi tarafımızdan ya da müşteri tarafından aranarak paket takibi yapılabilir. Paket teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır. Bu yüzden; Teslimat sırasında hasarlı olduğunu tespit edilen paketler kabul edilmeyip tutanak tutturulmalıdır. Daha sonra, tutanak 0212 671 64 55 numaralı telefona fakslanıp durum satis@prefix.com.tr'a bir e-posta aracılığıyla bildirilmelidir. prefix, ürünü yeniden temin edip, en kısa zamanda teslimatın tekrarlanmasını sağlayacaktır.
  9. Müşteri, hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren ondört gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı prefix taahhüt eder... Yasal olarak düzenlendiği şekli ile, niteliği itibarıyla iade edilemeyecek ürünler, tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçen ürünler için cayma hakkı kullanılamaz. Bu tür ürünlerde cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün kullanılmamış olması şartına bağlıdır. Cayma hakkının kullanılması halinde, fatura aslının iadesi zorunludur. Bu belgelerin ve ürünün/ürünlerin prefix'e ulaşmasını takip eden 7 gün içinde ürün bedeli müşteriye iade edilir. Ancak, müşteri tarafından fatura aslının gönderilmemesi halinde KDV ve varsa sair yasal kesintiler müşteriye iade edilemez. Ürün iadesi hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.
  10. Kredi kartı bilgileriniz sistemde kayıtlı olarak tutulmamaktadır. Sipariş verdikten sonra, ödeme bilgileri ekranında kredi kartı bilgisini girdikten sonra sağ satırdaki kaydet kutusunu işaretlerseniz, kart bilgileri sistemimize kaydedilir, sonraki siparişlerinizde bu kartı tekrar görüntüleyebilir, sipariş sürecini hızlandırabilirsiniz. Kayıtlı kartınızı silmek ya da bilgilerini güncellemek istediğinizde Üyelik Bilgilerim sayfasından Kredi Kartlarım bölümüne ulaşarak işlemleri gerçekleştirebilirsiniz. Bu ekranlarda da kart numaranız güvenliğiniz açısından gizlenmiştir.
  11. Prefix ithalat ve ihracat mevzuatlarındaki kısıtlardan ötürü şu aşamada yurtdışına siber market dükkanı ürünlerini siparişi almamaktadır.
  12. Müşteri, www.prefix.com.tr internet sitesinde, sözleşme konusunu oluşturan tüm ürünlerin esaslı nitelikleri, özellikleri, KDV dahil satış fiyatı, ödeme ve teslimat şekli ile tedarik ve teslim sürelerine ilişkin esaslı bilgileri okuyup ürünler hakkında tüm bilgilere sahip olduğunu ve bu bilgiler doğrultusunda elektronik ortamda satın almaya ilişkin onayı verdiğini kabul ve beyan eder. prefix. com'dan alışveriş yapan kişi yukarıdaki tüm maddeleri elektronik ortamda okuyup, kabul edilip, teyit etmiş sayılır. Bu sözleşmede düzenlenmemiş hususlarda 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri uygulanır.

prefix - Doğan Müzik Kitap Mağazacılık ve Pazarlama AŞ.
Trump Towers Ofis Katları, Kuştepe Mahallesi Mecidiyeköy Yolu Caddesi No: 12 Kat: 30-31-32 34387 Şişli - İstanbul / Türkiye
Tel: 0212 997 00 08 - 09
Faks: 0212 671 64 55
E-Posta:

KARGO

1. Kargo seçenekleri sipariş sırasında müşterilerimize sunulmaktadır.
2. prefix gerek duyduğunda daha hızlı gönderimde bulunmak amacıyla kargo firması değişikliği yapabilir. prefix'te müşteri memnuniyeti nedeniyle yapılan değişik için ek bir ücret talep edilmez.
3. Ortalama teslim süreleri: Özel Kargo Şirketi'yle tahmini 1-3 gün.

II - Türkiye dışına

1. prefix'ten yapılan Türkiye dışı gönderiler özel kurye firması APS, PTS Worldwide Express ve ya Yurtdışı- Posta Servisi(15-21 gün) aracılığıyla gerçekleştirilir.
2. PTS Worldwide Express ile yapılan gönderiler paketin değeri kadar sigortalıdır.

III - Kargo bedellerinin belirlenmesi

Kargo bedelini belirleyen üç parametre vardır.

1. Seçtiğiniz ürünlerin toplam ağırlığı. (Her bir ürünün veritabanında kayıtlı olan ağırlığı kullanılarak toplam ağırlık sipariş sürecinde otomatik olarak hesaplanmaktadır.)
2. Paketinizin teslim edileceği yer. (Türkiye içi ve Türkiye dışı gönderi tarifeleri farklıdır. Türkiye dışı gönderilerde ülkelere göre tarife değişmektedir.)
3. Türkiye içi gönderilerde seçtiğiniz teslimatçı firma.

Sipariş sürecinde kargo firması ve ücret seçenekleri adres aşamasından sonra kargo sayfasında bildirilmektedir.

prefix iade işlemlerinde 4077 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu çerçevesinde hareket eder.

Hiçbir gerekçe belirtmeksizin yapabileceğiniz ürün iadesi ve koşulları

prefix' ten satın aldığınız her ürünü, teslim tarihinden itibaren 14 gün içerisinde ürün hasarlı olmasa dahi -hiçbir gerekçe belirtmeksizin- iade edebilirsiniz.

Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren ondört gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin tarafımıza ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.

İade için, satın aldığınız ürünün tahrip edilmemiş, kullanılmamış veya tekrar satılabilirliği bozulmamış olması gerekmektedir. Özel ürünler

Bazı özel kategorilerdeki ürünler için yukarıdaki maddelere ek olarak aşağıdaki uyarıların da dikkate alınması gereklidir:

DVD/VCD: Ürünün arızalı olması durumu dışında ambalajı açılmış ürünler hiçbir şekilde iade edilemez.

Müzik: Ürünün arızalı olması durumu dışında ambalajı açılmış ürünler hiçbir şekilde iade edilemez.

Arızalı/hasarlı/bozuk (ayıplı) ürünlere ilişkin iade koşulları

Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklâm ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilmektedir.

Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren otuz gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.
(Ayıplı malın sebep olduğu zararlardan sorumluluk için bkz: 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik)
Sanayi mallarına ilişkin garanti belgesi ve süresi

İmalatçı veya ithalatçılar, ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadırlar. Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır.

prefix' ten satın aldığınız tüm sanayi malları, imalatçı veya ithalatçı firmanın garantisi altındadır.
Satış sonrası hizmetler/Servis istasyonları

İmalatçı veya ithalatçılar, sattıkları, ürettikleri veya ithal ettikleri sanayi malları için o malın Sanayi ve Ticaret Bakanlığı tarafından tespit edilen kullanım ömrü süresince, yeterli teknik personel ve yedek parça stoku bulundurmak sureti ile bakım ve onarım hizmetlerini sunmak zorundadırlar.

Tüketicinin bulunduğu yerde servis istasyonunun bulunmaması durumunda, satış sonrası hizmetlerin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.

Servis istasyonları, kendilerine intikal ettirilen arızalı mallar ile ilgili olarak servis fişini hazırlayarak tüketicilere vermek zorundadırlar.

Kullanım ömrü süresince, malın bakım ve/veya onarım süresi, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın servis istasyonuna bildirimi, garanti süresi dışında ise malın teslim tarihinden itibaren 30 iş gününü geçemez.

Servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmeti ile ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde herhangi bir servis ücreti alınamaz. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar kapsam dışıdır. (Servis istasyonunun sorumlulukları için bkz: 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik)

Tüketici mevzuatı

- 4822 Sayılı Yasa ile değişik 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun
- 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik
- 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik
- 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik
- 14.06.2003 tarih ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Ayıplı Malın Neden Olduğu Zararlardan Sorumluluk Hakkında Yönetmelik

Teslimattan kaynaklanan problemler

Özel Kargo Firması ile yapılan gönderilerde, taşıma sırasında paketin zarar görmesi durumunda zarar prefix tarafından telafi edilir. (Yurtdışı Posta Servisi sigortasız gönderi yaptığı için bu teminat sözkonusu değildir)
Zarar görmüş paket durumunda;

- Zarar görmüş paketler teslim alınmayarak teslimatçı firmaya tutanak tutturulmalıdır.
- Eğer teslimatçı firma yetkilisi paketin hasarlı olmadığını düşünüyorsa, orada paketin açılarak ürünlerin hasarsız teslim edildiğini kontrol ettirme ve durumun yine bir tutanakla tespit edilmesini isteme hakkınız vardır.
- Paket tarafınızdan teslim alındıktan sonra teslimatçı firmanın görevini layıkıyla yaptığı kabul edilmiş sayılır.
- Paket kabul edilmemiş ve tutanak tutulmuş ise, durum, tutanağın sizde kalan kopyasıyla birlikte en kısa zamanda prefix'e bildirilmelidir. prefix en kısa sürede yeni ve sağlıklı bir teslimatın gerçekleşmesini sağlayacaktır.

Size teslim edilen ürünler ilgili herhangi bir probleminiz durumunda 0212 997 00 08 - 09 numaralı telefon ya da satis@prefix.com.tr adresinden bize ulaşabilirsiniz!

Dikkat: Siparişinizle ilgili her tür iletişiminizde mutlaka sipariş numaranızı bildiriniz.